Błonnik – naturalny peeling dla naszych jelit

Błonnik – naturalny peeling dla naszych jelit
January 22nd, 2017, HealthNow, 1 Comment

Błonnik – naturalny peeling dla naszych jelit

 

Codziennie dbamy o skórę twarzy i ciała, złuszczamy martwy naskórek, pielęgnujemy ją oraz nawilżamy kremami o bogatym składzie. Podobnie należy postępować z naszym organizmem od środka – wypijać odpowiednią ilość wody, spożywać prostą, nieprzetworzoną żywność, a codzienną dietę uzupełnić indywidualnie dobranym zestawem suplementów. Bardzo ważnym aspektem holistycznego dbania o organizm jest oczyszczanie jelit, które możemy fundować im codziennie, jedząc duże ilości błonnika pokarmowego. Jeżeli nasza dieta nie jest bogata w błonnik, pojawiają się zaparcia, problemy ze zrzuceniem zbędnych kilogramów lub wzdęcia, warto włączyć go do codziennego menu w postaci nasion np. babki płesznik.
 

Błonnik – co to jest?

 

Błonnik to nic innego jak włókno pokarmowe, czyli ściany komórkowe roślin, które nie są trawione w naszym układzie pokarmowym. Stanowią mieszaninę substancji takich jak celuloza, pektyny, śluzy i ligniny, które w połączeniu z wodą pęcznieją, zwiększają objętość i pobudzają jelita do wydalania toksyn oraz produktów ubocznych przemiany materii. Niczym naturalny, wewnętrzny peeling czyszczą ich ściany z nagromadzonych złogów, co wiąże się z szeregiem korzyści dla całego organizmu. Dzienna zalecana dawka błonnika to 20-40 gramów, którą możemy dostarczyć organizmowi w postaci roślin strączkowych, owoców świeżych i suszonych, warzyw oraz orzechów.
 

Funkcje w organizmie

 

Co może zrobić dla naszego organizmu odpowiednia podaż błonnika? Oczyszczanie jelit zapobiega powstawaniu zaparć, usprawnia perystaltykę jelit, eliminuje toksyny i zbędne produkty przemiany materii. Błonnik reguluje poziom kwasu solnego w żołądku, pobudza ukrwienie jelit oraz wspomaga ich funkcjonowanie, obniża poziom cholesterolu i stabilizuje poziom glukozy we krwi. Dodatkowo genialnie wspiera proces odchudzania, ponieważ pęczniejąc w brzuchu, hamuje uczucie głodu i sprawia, że posiłek dłużej znajduje się w przewodzie pokarmowym. Ułatwia wydalanie kału oraz łagodzi schorzenia takie jak hemoroidy, zespół jelita nadwrażliwego, choroba wrzodowa czy nawracające biegunki.
 

Jaki błonnik wybrać?

 

Najlepiej, gdy nasza codzienna dieta jest bogata w potrawy zawierające duże ilości błonnika, który w naturalny sposób oczyszcza organizm. Jeżeli jednak nie zawsze możemy pozwolić sobie na zdrowy, pełnowartościowy posiłek, a czujemy, że brakuje nam błonnika, warto zaopatrzyć się w nasiona babki jajowatej lub płesznik. Firmy takie jak SUPERFOODS, BATOM czy INTENSON oferują nasiona lub łupiny wymienionych roślin, które w połączeniu z wodą tworzą swoisty peeling dla naszych jelit. Przyrządzony kleik należy spożywać dwa razy dziennie, najlepiej pół godziny przed posiłkiem. Doskonałym rozwiązaniem jest również tzw. błonnik witalny firmy BATOM, czyli mieszanka nasion babki płesznik i łupin babki jajowatej. Takie uzupełnienie diety w błonnik ekspresowo uwolni nas od uciążliwych zaparć, powracających biegunek i wzdęć, a także wspomoże proces odchudzania oraz detoksykacji organizmu.